Padłem: http://www.wikary.pl/?200
Pasek rozrządu ALH
Zwiń
X
-
Pasek rozrządu ALH
Stała się rzecz straczna. Zerwał mi się pasek rozrządzu po przejechaniu 73.000 km (2 lata od wymiany).
Dzwoniłem do mechanika ktory mi to wynieniał i poinformował mnie że pasek taki może pracowaź tylko 60.000 km. Co wy na to - książki podają że paski wymienia się co 90.000 km.
Macie moze jakieś doświadczenia co się dzieje w silniku jak strzeli pasek - poza rzecxzami oczywistymi czyli wymiana rozrządu i naprawa glowicy?
-
-
perzykt, drogi kolego współczucie... Generalnie pasek wymienia się po 60 tyś, pierwsza wymiana jest chyba po 90 tyś, a następne już po 60. Zależy chyba też od rodzaju zamontowanych elementów i specyfikacjach podanych przez producenta. Ja zawsze przed 60 wymieniam. Czeka Cię niestety spory wydatek i to przed świętami... :evil:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftJak silnik szybko sie nie krecil, to mozliwe ze nie zrobilo wielkiego balaganu pod maska.
Nie orientujecie się jaki może być koszt takiej zabawy ???
Komentarz
-
-
To może jak jesteśmy w temacie to ktoś pomoże ...
Kupiłem mojego na ASV i właściciel zarzekał się (nawet po zapłaceniu) że rozrząd robili jak miał 90tyś a teraz mam 124tyś i ostatnio tam grzebałem i pooglądałem pasek
Napisy już ledwo na nim widać ale coś tam odczytałem i raczej jest to DAYCO 141 SHX 250HT
Żadnych przetarć, pęknięć nie widać, zęby całe i ładne więc czy jest sens robić go po kupnie?
Jedynie co to ten mechanik nie ma zwyczaju wymieniać razem z pompą wodną więc pewnie jest stara.
Wszelkie porady bardzo mile widziane.
Komentarz
-
-
Nic nie pokazał bo robione w firmie "pan Staszek"
Nawet dzwonił do niego przy mnie bo pytałem o pompe czy wymieniali razem.
No i bardzo się zarzekał więc przy okazji prac pompy wtryskowej pooglądałem sobie dokładnie pasek.
Nie zakładałem jeszcze górnej osłony bo mam kąt wtrysku do bardzo delikatnej korekty więc moge wstawić foty .... może ktoś coś stwierdzi?"
Komentarz
-
-
panowie wymiana sa pierwsza 120 tys a nastepne co 90 tys dotego dochodza co 30 tys sprawdzenie napiencia paska i ewentualnie przy widocznych nie prawidłowosciach wymiana . ja osobiscie jestem zwolenikiem wymian co 90 tys całego kompletnego rorzadu razem z pompa wody i polecam zakładac kompletnych rorzadu renomowanych firm a nie jakas tania chinszczyrzne bo na tym sie nie oszczedzi . po zerwaniu paska do puki silnika sie nie otworzy to sie nie stwierdzi nic bo mozliwosci moze byc wiele ogiente zawory , dziury w tłokach pogiente korby ,pekniety wałek rozrzadudiagnostyka vag 602-614-253
Komentarz
-
-
Orientuje się ktoś jak sprawdzić, czy mam wzmacniany pasek ? Co prawda wymieniałem rozrząd po zakupie jak miał 121 na liczniku :roll: a teraz mam 183 tyś, rocznik to 2002 więc wydaje mi się, że mam wzmacniany. Byłem w sklepie w którym zakupiłem owy pasek + rolki, i sprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.
Komentarz
-
-
perzykt,
"łeb" do góry i weryfikacja. Głowica jaka by nie była to po pewnym przebiegu zawory i prowadnice są do wymiany, gniazda do obróbki, dalej sprawdzenie szczelność i planowanie. Żeby dokładnie sprawdzić korby niestety ale trzeba je wyjąć i zawieźć tam gdzie mają narzędzia pomiarowe do tego. Tłoki obejrzeć dokładnie czy nie ma pęknięć choć jak zawór odbity to takiego tłoka bym już nie zakładał.
Poza tym tak to jest jak ktoś zakłada budżetowe części. Osobiście nigdy nie montuje zwykłych pasków, tylko wzmocnione Conti lub Gates. Do tego pompa wody skf i rolki ina.
Na takich gratach wymiana co 90kkm (max100kkm) i śpię spokojnie
[ Dodano: Pią 03 Gru, 10 01:10 ]
Zamieszczone przez german81z tego co wiem to wzmaciane paski sa tylko w silnikach PD a nie w VP
Zamieszczone przez xplosprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.
wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
w contim- CT 1044 a zwykły CT946
8)NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaperzykt,
"łeb" do góry i weryfikacja. Głowica jaka by nie była to po pewnym przebiegu zawory i prowadnice są do wymiany, gniazda do obróbki, dalej sprawdzenie szczelność i planowanie. Żeby dokładnie sprawdzić korby niestety ale trzeba je wyjąć i zawieźć tam gdzie mają narzędzia pomiarowe do tego. Tłoki obejrzeć dokładnie czy nie ma pęknięć choć jak zawór odbity to takiego tłoka bym już nie zakładał.
Poza tym tak to jest jak ktoś zakłada budżetowe części. Osobiście nigdy nie montuje zwykłych pasków, tylko wzmocnione Conti lub Gates. Do tego pompa wody skf i rolki ina.
Na takich gratach wymiana co 90kkm (max100kkm) i śpię spokojnie
[ Dodano: Pią 03 Gru, 10 01:10 ]
Zamieszczone przez german81z tego co wiem to wzmaciane paski sa tylko w silnikach PD a nie w VP
Zamieszczone przez xplosprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.
wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
w contim- CT 1044 a zwykły CT946
8)
Dzięki za cenne uwagi i za zaangażowanie w temat.
Wczoraj sprawdziłem wreszcie czy pasek jest na swoim miejscu czy został zerwany - moja wstępna diagnoza opierała się na objawie jaki się wydarzył na drodze bez sprawdzania co się stało pod maską - i odziwo okazało się że pasek jest cały.
Ale problem niestety jest. Próbowałem odpalić auto i nic - kręci ale nie chce zaskoczyć. Czyli coś się stało ale nie wiem co. Paliwo w przewodzie jest i nie zamarzło a nie pali. Tak więc wizyta u mechaniaro mnie nie ominie.
Może macie jakieś sugestie co do tego objawu. Acha jeszcze jedno spostrzeżenie - jak mi się to stało i samochód się jeszcze toczył wychamowując silnikiem zapalila się kontrolka ASR - co to mogło oznaczać???
[ Dodano: Sob 04 Gru, 10 12:05 ]
No i po problemie.
Na szczęście nic nie stało się z rozrządem - PROBLEMEM BYŁO ZAMARZNIETE PALIWO !!! Prawdopodobnie paliwo z LUKOILA - ostatnio tam tankowałem. I powiem wam że po ostatnim tankowaniu miałem wrażenie że samochód jest mnije zrywny.
Zastanawia mnie tlyko to że jak tylko to się stało, zatrzymałem się i zakręciłem rozrusznikiem to silnik tak szybko się obracał jakby nie było spręzania ?.
I jeszcze jedna informacja - podobno jak zaswieci się lamka od ASR w takiej sytuacji to może to oznaczać jakiś problem z mieszanką paliwo - powietrze. U mnie tak było że się zaświeciła i okazało się zamarznięte paliwo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawabzdura !!!
wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
Orientujecie cię w tym?
Pozdr
Komentarz
-
-
kiki, szczerze mówiąc to nie pamiętam abym spotkał gdzieś rolkę plastikową...NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Przestańcie snuć domysły co do wymian pasków :
1.9 sdi co 60 tkm
1.9 tdi na pompie do 04.2004 - co 90 tkm
1.9 tdi na pompie po 04.2004 - co 120 tkm
1.9 tdi na pompowtryskach co 120 tkm
podane przebiegi dotyczą części oryginalnych bądź części na pierwszy montażDIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
MECHANIKA
BLACHARSTWO
VW SKODA AUDI SEAT
Komentarz
-
Komentarz