Pasek rozrządu ALH

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wasyl1985
    Classic
    • 2010
    • 30

    Pasek rozrządu ALH

    Padłem: http://www.wikary.pl/?200
  • perzykt
    Drive
    • 2008
    • 75

    #2
    Pasek rozrządu ALH

    Stała się rzecz straczna. Zerwał mi się pasek rozrządzu po przejechaniu 73.000 km (2 lata od wymiany).
    Dzwoniłem do mechanika ktory mi to wynieniał i poinformował mnie że pasek taki może pracowaź tylko 60.000 km. Co wy na to - książki podają że paski wymienia się co 90.000 km.

    Macie moze jakieś doświadczenia co się dzieje w silniku jak strzeli pasek - poza rzecxzami oczywistymi czyli wymiana rozrządu i naprawa glowicy?

    Komentarz

    • delanopl
      Elegance
      • 2009
      • 831

      #3
      perzykt, drogi kolego współczucie... Generalnie pasek wymienia się po 60 tyś, pierwsza wymiana jest chyba po 90 tyś, a następne już po 60. Zależy chyba też od rodzaju zamontowanych elementów i specyfikacjach podanych przez producenta. Ja zawsze przed 60 wymieniam. Czeka Cię niestety spory wydatek i to przed świętami... :evil:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Jak silnik szybko sie nie krecil, to mozliwe ze nie zrobilo wielkiego balaganu pod maska.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • soszek81
          L&K
          • 2010
          • 1245

          #5
          To proszę o uściślenie - wymieniać co 60k czy co 90k?
          Bo wyczytałem że fabryka twierdzi co 120k a użytkownicy zalecają co 90.
          Więc jak to jest??
          :shock:
          Była O1 kombi ALH++ 150/340
          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Pierwsza wymiana w zaleznosci od numeru silnika wg ASO w ALH co 90, 120, 150kkm. Nastepna co 60kkm.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Space99
              Rider
              • 2008
              • 275
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Ja mam informacje że co 90tyś a wzmacniane paski co120tyś.
              Już mam troche mątlik w głowie
              pozdrawiam Marcin

              Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                No tak, tylko to jest tak, ze pierwsza wymiana najczesciej byla na gwarancji, albo rok po, a druga to juz dawno po gwarancji, wiec jak sie pasek urwal, to ASO stwierdzalo, ze trzeba bylo szybciej wymienic
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • perzykt
                  Drive
                  • 2008
                  • 75

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Jak silnik szybko sie nie krecil, to mozliwe ze nie zrobilo wielkiego balaganu pod maska.
                  jechałem wolno - obroty w granicach 1500 - 2000 1/min - ale z racji tego że w pierwszej chwili myślałem że to paliwo toczyłem się tak aż praktycznie zupełnie stanal samochód. potem jeszcze próbowałe uruchomić bo jeszcze nie wiedziałem co jest. Więc nie wiem jak to wszystko wpłynie na ostateczną destrukcję.

                  Nie orientujecie się jaki może być koszt takiej zabawy ???

                  Komentarz

                  • Space99
                    Rider
                    • 2008
                    • 275
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    To może jak jesteśmy w temacie to ktoś pomoże ...
                    Kupiłem mojego na ASV i właściciel zarzekał się (nawet po zapłaceniu) że rozrząd robili jak miał 90tyś a teraz mam 124tyś i ostatnio tam grzebałem i pooglądałem pasek
                    Napisy już ledwo na nim widać ale coś tam odczytałem i raczej jest to DAYCO 141 SHX 250HT
                    Żadnych przetarć, pęknięć nie widać, zęby całe i ładne więc czy jest sens robić go po kupnie?
                    Jedynie co to ten mechanik nie ma zwyczaju wymieniać razem z pompą wodną więc pewnie jest stara.

                    Wszelkie porady bardzo mile widziane.
                    pozdrawiam Marcin

                    Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                    Komentarz

                    • delanopl
                      Elegance
                      • 2009
                      • 831

                      #11
                      Space99, a pokazał Ci na to jakiś dokument że robił?

                      Komentarz

                      • Space99
                        Rider
                        • 2008
                        • 275
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Nic nie pokazał bo robione w firmie "pan Staszek"
                        Nawet dzwonił do niego przy mnie bo pytałem o pompe czy wymieniali razem.
                        No i bardzo się zarzekał więc przy okazji prac pompy wtryskowej pooglądałem sobie dokładnie pasek.
                        Nie zakładałem jeszcze górnej osłony bo mam kąt wtrysku do bardzo delikatnej korekty więc moge wstawić foty .... może ktoś coś stwierdzi?"
                        pozdrawiam Marcin

                        Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                        Komentarz

                        • delanopl
                          Elegance
                          • 2009
                          • 831

                          #13
                          Space99, ja bym to raczej dał do oceny organoleptycznej jakiemuś fachowcowi

                          Komentarz

                          • Space99
                            Rider
                            • 2008
                            • 275
                            • Octavia I (1U2)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Dlatego też osłony nie zakładam i chce podjechać do mechanika ale postanowiłem też tu dopytać.
                            Sorki perzykt że się wciąłem w temat
                            pozdrawiam Marcin

                            Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                            Komentarz

                            • Dareckif
                              Drive
                              • 2008
                              • 93

                              #15
                              A co ile wymiana rozrzadu w ASV mialem wymieniany w ASO i powiedziano mi tam ze zapraszaja na ponowna wymiane po 90 tys lub za 5 lat. Teraz od wymiany mam jakies 50 tys przejechane i zaczynam sie bac po tym co przeczytalem!!!!

                              Komentarz

                              • german81
                                L&K
                                • 2010
                                • 1414
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                panowie wymiana sa pierwsza 120 tys a nastepne co 90 tys dotego dochodza co 30 tys sprawdzenie napiencia paska i ewentualnie przy widocznych nie prawidłowosciach wymiana . ja osobiscie jestem zwolenikiem wymian co 90 tys całego kompletnego rorzadu razem z pompa wody i polecam zakładac kompletnych rorzadu renomowanych firm a nie jakas tania chinszczyrzne bo na tym sie nie oszczedzi . po zerwaniu paska do puki silnika sie nie otworzy to sie nie stwierdzi nic bo mozliwosci moze byc wiele ogiente zawory , dziury w tłokach pogiente korby ,pekniety wałek rozrzadu
                                diagnostyka vag 602-614-253

                                Komentarz

                                • xplo
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 221

                                  #17
                                  Orientuje się ktoś jak sprawdzić, czy mam wzmacniany pasek ? Co prawda wymieniałem rozrząd po zakupie jak miał 121 na liczniku :roll: a teraz mam 183 tyś, rocznik to 2002 więc wydaje mi się, że mam wzmacniany. Byłem w sklepie w którym zakupiłem owy pasek + rolki, i sprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    z tego co wiem to wzmaciane paski sa tylko w silnikach PD a nie w VP
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      perzykt,
                                      "łeb" do góry i weryfikacja. Głowica jaka by nie była to po pewnym przebiegu zawory i prowadnice są do wymiany, gniazda do obróbki, dalej sprawdzenie szczelność i planowanie. Żeby dokładnie sprawdzić korby niestety ale trzeba je wyjąć i zawieźć tam gdzie mają narzędzia pomiarowe do tego. Tłoki obejrzeć dokładnie czy nie ma pęknięć choć jak zawór odbity to takiego tłoka bym już nie zakładał.
                                      Poza tym tak to jest jak ktoś zakłada budżetowe części. Osobiście nigdy nie montuje zwykłych pasków, tylko wzmocnione Conti lub Gates. Do tego pompa wody skf i rolki ina.
                                      Na takich gratach wymiana co 90kkm (max100kkm) i śpię spokojnie

                                      [ Dodano: Pią 03 Gru, 10 01:10 ]
                                      Zamieszczone przez german81
                                      z tego co wiem to wzmaciane paski sa tylko w silnikach PD a nie w VP
                                      niestety ale się mylisz
                                      Zamieszczone przez xplo
                                      sprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.
                                      bzdura !!!
                                      wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
                                      w contim- CT 1044 a zwykły CT946
                                      8)
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • robekcool
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2041
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        dobrygrzeswawa, ma rację. tanie mięso to psy jedzą. montujcie tylko części sprawdzonych firm i kłopotów nie będzie. przy okazji- pozdrowienia dla DGW :wink:
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz

                                        • perzykt
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 75

                                          #21
                                          Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                          perzykt,
                                          "łeb" do góry i weryfikacja. Głowica jaka by nie była to po pewnym przebiegu zawory i prowadnice są do wymiany, gniazda do obróbki, dalej sprawdzenie szczelność i planowanie. Żeby dokładnie sprawdzić korby niestety ale trzeba je wyjąć i zawieźć tam gdzie mają narzędzia pomiarowe do tego. Tłoki obejrzeć dokładnie czy nie ma pęknięć choć jak zawór odbity to takiego tłoka bym już nie zakładał.
                                          Poza tym tak to jest jak ktoś zakłada budżetowe części. Osobiście nigdy nie montuje zwykłych pasków, tylko wzmocnione Conti lub Gates. Do tego pompa wody skf i rolki ina.
                                          Na takich gratach wymiana co 90kkm (max100kkm) i śpię spokojnie

                                          [ Dodano: Pią 03 Gru, 10 01:10 ]
                                          Zamieszczone przez german81
                                          z tego co wiem to wzmaciane paski sa tylko w silnikach PD a nie w VP
                                          niestety ale się mylisz
                                          Zamieszczone przez xplo
                                          sprzedawca mi powiedział, że Gates robi tylko wzmacniane do ALH ale sam nie wiem bo nie pamiętam numeru paska.
                                          bzdura !!!
                                          wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
                                          w contim- CT 1044 a zwykły CT946
                                          8)
                                          Panowie,

                                          Dzięki za cenne uwagi i za zaangażowanie w temat.
                                          Wczoraj sprawdziłem wreszcie czy pasek jest na swoim miejscu czy został zerwany - moja wstępna diagnoza opierała się na objawie jaki się wydarzył na drodze bez sprawdzania co się stało pod maską - i odziwo okazało się że pasek jest cały.
                                          Ale problem niestety jest. Próbowałem odpalić auto i nic - kręci ale nie chce zaskoczyć. Czyli coś się stało ale nie wiem co. Paliwo w przewodzie jest i nie zamarzło a nie pali. Tak więc wizyta u mechaniaro mnie nie ominie.

                                          Może macie jakieś sugestie co do tego objawu. Acha jeszcze jedno spostrzeżenie - jak mi się to stało i samochód się jeszcze toczył wychamowując silnikiem zapalila się kontrolka ASR - co to mogło oznaczać???

                                          [ Dodano: Sob 04 Gru, 10 12:05 ]
                                          No i po problemie.
                                          Na szczęście nic nie stało się z rozrządem - PROBLEMEM BYŁO ZAMARZNIETE PALIWO !!! Prawdopodobnie paliwo z LUKOILA - ostatnio tam tankowałem. I powiem wam że po ostatnim tankowaniu miałem wrażenie że samochód jest mnije zrywny.
                                          Zastanawia mnie tlyko to że jak tylko to się stało, zatrzymałem się i zakręciłem rozrusznikiem to silnik tak szybko się obracał jakby nie było spręzania ?.

                                          I jeszcze jedna informacja - podobno jak zaswieci się lamka od ASR w takiej sytuacji to może to oznaczać jakiś problem z mieszanką paliwo - powietrze. U mnie tak było że się zaświeciła i okazało się zamarznięte paliwo.

                                          Komentarz

                                          • kiki
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 359

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                            bzdura !!!
                                            wzmocniony to 5559XS a zwykły 5543XS
                                            jestem na etapie kupna rozrzadu a że się dziś nudzilem w robocie to pogrzebałem troche w sieci . I jest tak jak dobrygrzeswawa, pisze ale wg specyfikacji GATES'a to do mocniejszego paska trzeba zakładać napinacz z metalową a nie plastikową rolką- to prawda ???Ina robi takie napinacze(metalowa rolka)?
                                            Orientujecie cię w tym?

                                            Pozdr

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              #23
                                              kiki, szczerze mówiąc to nie pamiętam abym spotkał gdzieś rolkę plastikową...
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • kiki
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 359

                                                #24
                                                To mnie uspokoiłeś bo próbowałem namierzyć w sieci zdjecie rolki Ina i nigdzie nie były dokładnie przedstawione

                                                Dziękuje bardzo za pomoc

                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • wielki8
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 16

                                                  #25
                                                  Przestańcie snuć domysły co do wymian pasków :
                                                  1.9 sdi co 60 tkm
                                                  1.9 tdi na pompie do 04.2004 - co 90 tkm
                                                  1.9 tdi na pompie po 04.2004 - co 120 tkm
                                                  1.9 tdi na pompowtryskach co 120 tkm

                                                  podane przebiegi dotyczą części oryginalnych bądź części na pierwszy montaż
                                                  DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA
                                                  MECHANIKA
                                                  BLACHARSTWO
                                                  VW SKODA AUDI SEAT

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...